Jouw beenspieren trainen met een weerstandsband en plyobox

Een training met een plyobox is een goede manier om snelheid en kracht te ontwikkelen, waarbij spieren uit jouw hele lichaam worden gebruikt. Geschikt voor een full-body workout dus. Met een training met een plyobox train je op een plyometrische manier. Waarbij in korte tijd veel krachtexplosie wordt geleverd. Dit levert je kracht in een korte tijd waarbij de sprongkracht en het beheersen van de landing op je gewrichten belangrijk zijn. Dit kan ook in combinatie met een weerstandsband.

Het nut van een plyobox

Plyometrische oefeningen bieden bescherming tegen blessures. Dit omdat er sterke weerstand is tegen plotselinge veranderingen in spierlengte. Op die manier blijft het lichaam soepeler en komen blessures minder vaak voor.

Een plyobox in combinatie met een weerstandsband

Ook kun je een training met een plyobox combineren met het gebruik van een weerstandsband. Deze weerstandsband maakt de training zwaarder, zorgt voor intensiever gebruik van de spieren en vergroot hiermee dus ook jouw balans en sprongkracht.

Doordat je een weerstandsband aan de onderkant van de plyobox bevestigt kan je het niveau van de oefening steeds opbouwen. Door zo snel mogelijk naar beneden te springen en dan weer snel overeind te komen. De weerstandsband zal daarbij helpen om de oefening nog intensiver te maken. En zo het herstel na een training met een plyobox verkorten.

In je trainingsschema past een training met een plyobox goed. Dit is onder andere het geval bij een revalidatietraining of krachttraining voor sporters. In die soort trainingsschema’s wordt al snel gebruik gemaakt van plyometrische oefeningen, zoals een training met een plyobox.

Leave a Reply

Your email address will not be published.